Saturday, June 21, 2014

Shaklee B Complex

Tengah duduk2 sambil melayan anak..terpikir pasal produk shaklee ni. Rupanya saya dah kenal shaklee dari zaman sekolah lagi. Masa tu just makan je vitamin2 yang mak beli tanpa amik tahu pon apa yang dimakan dan apa khasiatnya..hehe..dan semasa saya di zaman kolej..saya menghidap penyakit gastrik. Maklumla xde orang yang nak bagi arahan bila perlu makan..apa menu nak makan..dahla saya ni jenis kurang nafsu makan..mungkin itula puncanya terjadi gastrik tu. Jadi salah satu suppliment yang saya ambil time tu ialah EsP. Alhamdulillah dengan izin Allah sedikit sebanyak esp membantu memulihkan penyakit saya. Dan saya suka minum esp tanpa campurkan dengan apa2 perisa lain..hehe..itula yang tidak berubah tentang pengambilan esp saya dari dulu hingga sekarang :D
Saya juga ada mengambil vitamin b complex shaklee. Tapi time tu pil tu sangat susah ditelan. Setiap kali time makan vitamin..terasa azab sangat. Tapi tidak sekarang..cam best je time nak telan vitamin2 tu..hehe..so harini nak share skit la tentang b complex shaklee ni.
Perbezaan Shaklee: Para saintis shaklee telah mencipta asid folik secara semulajadi yg pertama di dunia kerana kadar keboleh serapan yg sangat tinggi dan berkualiti. Ini kerana asid folik yang semulajadi tidak mudah untuk diserap oleh tubuh, dan hampir 99% asid folik yg terdapat di pasaran bersifat sintetik. B complex shaklee mengandungi 8 komponen penting vitamin B..termasuklah 100% biotin dan asid folik. Kesemua 8 komponen ini perlu ada pada vitamin b complex untuk dapatkan keseimbangan dan keberkesanan yg sempurna. Vitamin b adalah vitamin larut air, sebarang lebihan tidak akan disimpan sebaliknya disingkirkan melalui sistem pencernaan. Oleh itu amat penting untuk kita mengambil vitamin b complex setiap hari. 8 komponen: B2 (riboflavin), B1(thiamin), B6, B3, biotin, B5, asid folik dan B12.
Manfaat utama: * menukar makanan kpd tenaga - bantu penghadaman, menukar lemak, karbo dan protin kepada tenaga dan sekaligus mengurangkan masalah keletihan.
* melawan tekanan - memastikan kesihatan fungsi saraf, meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia.
* membantu tumbesaran - menggalakkan tumbesaran yang sehat dan normal bagi bayi dan kanak2. Membantu pembinaan DNA dan sel2 baru serta kurangkan risiko kecacatan otak dan tulang belakang. * rambut beruban dan gugur - membaiki masalah kulit kepala, kelemumur, rambut gugur, beruban dan kekalkan kesihatan rambut.
* baik untuk mata - mengurangkan masalah keletihan mata, mencegah katarak, meningkatkan kualiti penglihatan, perkasakan memori dan daya pemerhatian/fokus.
* mencegah anemia - membantu pembetukan sel darah merah yang sehat dan antibodi meransang circulation darah dalam tubuh, merenfahkan paras sistin untuk kesihatan kardiovaskular, merawat dan mencegah anemia, sakit kepala, pening, lemah semangat, keletihan, migrain, muntah-muntah, mabuk darat dan laut.
* meredakan senggugut - baik untuk masalah senggugut (PMS), meredakan kerisauan, keresahan, masalah penghadaman t terutamanya mereka yang mengambil ubat hormon dan ubat tahan sakit.
* mencegah perlcche - dikenali juga sebagai kerekahan mulut (mouth chilitis), mencegah jangkitan lidah (glosstis), nafas berbau. * detoksifikasi - meredakan alahan.
Recommendation: untuk rambut gugur, anemia, kesakitan..ambil sebiji untum 2-3 kali sehari..selepas makan.
Untuk kesihatan berpanjangan, hanya ambil sebiji je sehari, selepas makan. Sebotol ada 120biji, so bole bertahan selama 4 bulan..lama tuuu..amat berbaloi sebab harganya pon xla mahal..RM53.75 je.hanya 45sen yg perlu dibelanjakan untuk kesihatan dalam sehari.So apa tunggu lagi..dapatkan segera demi menjaga kesihatan berpanjangan anda..InsyaAllah.
zelda zenol sid 1144122 Shaklee Independent Distributor

No comments:

Post a Comment