Monday, June 16, 2014

Ramadhan bakal tiba

Assalammualaikum sahabat..Alhamdulillah dengan izin Allah saya dpt mulakan blog saya. Harap dapat teruskan sampai bila2 selagi hayat dikandung badan. Hehe..                                                                  

Lagi 2 minggu Ramadhan akan menjelma. Semoga Allah panjangkan umo kita semua untuk beribadah padaNya. Dah 2 tahun Nuha anak sulung saya dapat berpuasa penuh. Harap tahun ni dia dpt berpuasa penuh lagi tapi dengan cabaran kena ke sekolah pagi dan petang. Semoga Allah beri perlindungan pada anak ibu :)  Akif pon nak belajar puasa tahun ni hehe..tahun lepas dapat habiskan satu hari full..harap dapat puasa lebih dari satu hari tahun ni. Banyak dugaan jugak time bersahur nanti memandangkan dhuha pon dah 1tahun lebih..byk kerenah dia sekarang..selalunya akan terjaga dari tidur kalau ibu xde kat sebelah. So kena well prepared la untuk lauk bersahur supaya bangun pagi x kelam kabut. So 1st step..kena make sure ada bekalan Esp, mealshake dan performance drink di dapur..:D Ini penting untuk pastikan kami sekeluarga akan kekal bertenaga hingga waktu berbuka.  Kat sini saya share sikit ye kebaikan ketiga tiga produk ni.      
                                                      
 1)Esp - soy protein isolate powder..sumber protein yg lengkap berasaskan tumbuhan. Semulajadi rendah lemak, bebas kolestrol dan kaya dgn acid amino. Terbukti dpt kekalkan tenaga berjam2 lamanya. Amat baik utk kesihatan jantung, menyokong sistem imun, mengekalkan tahap kolestrol normal, membantu kekalkan otot, perbaiki tisu dan fungsi enzim dan hormon yang teratur.                

2) Mealshake - memang sesuai untuk dijadikan sarapan kerana kaya dengan 24 jenis vitamin, mineral dan zat perlu. Membekalkan nutrisi kepada sel tubuh, membantu tumbesaran, anti oksida, kembalikan seri wajah dan membantu dalam menyelesaikan masalah sembelit.                                                        

3) Performance drink - meningkatkan daya ketahanan badan, membekalkan tenaga dengan mengimbangi elektrolit dalam tubuh dan metabolisma air dalam tubuh, mencegah penyahhidratan iaitu dengan mengurangkan kehausan, melembabkan kulit dan kelihatan muda.                                        

Ok setakat ini dulu entri saya berkenaaan puasa yang bakal tiba. Harap dengan persediaan yang kita usahakan mendapat keizinan dari Allah s.w.t.
Zelda Zenol (SID 1144122) Shaklee Independent Distributor

No comments:

Post a Comment